تاريخچه

كاشت مو موتاب

تاريخچه

۱۴ بازديد ۰ نظر

تاريخچه : 181 سال پس از جراحي ترميم مو

اولين سابقه كتبي از پيوند مو موفق براي درمان طاسي در انسان در سال 1822 در وورتسبورگ آلمان -181 سال پيش منتشر شد . يك دانشجوي پزشكي به نام Diffenbach جراحي تجربي انجام شده توسط خود و جراح خود در محضر استاد هوشمند آنگر در حيوانات و انسان است. آنها با موفقيت مو را از يك منطقه از پوست سر بيمار به منطقه ديگر همان بيمار پيوند زدند. استاد آنگر گفت: بر اين باور است كه پيوند مو نادر است.

در دهه هاي بعد چند اشاره اضافي از پيوند مو در ادبيات جراحي جهان ظاهر شد. حال، و هر كدام از جراحان از روش استاد آنگر براي درمان آلوپسي آندروژنتيك اقتباس كرده اند . روش هاي جراحي با استفاده از مو تحمل فلپ پوست و گرافت براي اولين بار به درمان آلوپسي پس از سانحه ( طاسي ناشي از سوختگي و يا ساير آسيب هاي فيزيكي ) در اواخر قرن 19th اقتباس شد.

تكنيك هاي جراحي مدرن پيوند مو اولين بار در ژاپن در 1930s و 1940s توسعه داده شد، اما در خارج از ژاپن تا پس از جنگ جهاني دوم، مورد توجه قرار نميگرفت. در سال 1939، دكتر Okuda، يك متخصص پوست ژاپني، استفاده از گرافت با ضخامت كامل پوست مو بلبرينگ از مناطق مو بلبرينگ توصيف به مناطق بي مو براي اصلاح ريزش مو در پوست سر، ابرو و لب بالا استفاده كرد. در حالي كه بسياري از بيماران او گزارش 200 مرتبه ريزش مو پس از سانحه تحت درمان قرار گرفتند، روش خود را تقريبا براي اولين بار در ايالات متحده در سال 1959 براي درمان ريزش موي آندروژنتيك گزارش يكسان بود.

پيوند مو به عنوان يك درمان براي ريزش موي آندروژنتيك شكل مدرن آن در سال 1959 با يك كاغذ از نورمن Orentreich ، MD شكل گرفت. در اين مقاله يك روش كاشت مو ارائه شده است، اما فقط به عنوان مهم آن به صورت فيزيولوژيك براي موفق پيوند - مو مفهوم " سلطه دهنده" و "تسلط گيرنده" ارائه شده است. مفهوم تسلط اهدا كننده نتايج متناقض بسياري از مطالعات پيوند مو قبلي توضيح داده شده .

دكتر Orentreich نشان داد كه موفقيت پيوند مو براي ريزش موي آندروژنتيك وابسته به تسلط كمك كننده است. اهدا كننده پيوند غالب ادامه براي نشان دادن مو در حال رشد ويژگي هاي مو از سايت هاي كمك كننده بعد از پيوند به سايت گيرنده مي باشد. پژوهش در 1950s و 1960s منتشر شده همچنين تاييد كرد كه به اصطلاح "طاسي با الگوي مردانه" است يك بيماري ارثي، قابل درمان از پيوند موي طبيعي مي باشد.

1959 مقاله دكتر Orentreich را نشانه آغاز پيوند مو مدرن است. علم و هنر پيوند مو با هم پيشرفت كرده اند.

كاشت مو در حال حاضر

در حالي كه پيوند مو در چند دهه گذشته پيشرفت هاي فراواني كرده است. جراحان ترميم مو بدنبال طبيعي بودن روش كاشت مي باشند.و اينكه به تراكم طبيعي برسند .

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.