فيناسترايد براي ريزش مو

۲۰ بازديد ۰ نظر

فيناسترايد براي ريزش مو

 

زمينه

ريزش مو در زنان موجب افسردگي خواهد شد واين افسردگي دوبرابر افسردگي در مردان مي باشد .  انواع و علل ريزش مو در زنان، رايج ترين شكل ريزش مو در زن (آلوپسي آندروژنتيك است)، كه تخمين زده شده است . حدود 21 ميليون زن در آمريكا با مشكل ريزش مو در گير مي باشند . تا حدودي شبيه به الگوي مردانه ريزش مو با تغييرات فوليكولي مشابه است، اما يك توزيع هاي مختلف از ريزش مو در حالي كه مردان به طور معمول نازك شدن مركزي با تجربه فرونتال و تمپورال ركود اقتصادي (الگوهاي هميلتون)، زنان به طور معمول نازك شدن منتشر مركزي با حفظ خط رويش مو پيشاني (الگوهاي لودويگ)، يا تنك شدن با تأكيد فرونتال ("درخت كريسمس" الگوهاي) را تجربه كنند. الگوهاي هميلتون از ريزش مو نيز در زنان ديده مي شود، اما نقش آندروژن (تستوسترون و دي هيدروتستوسترون) در ريزش موي مردانه مي باشد. اما نقش آندروژن ها در الگوي ريزش موي زنانه مبهم باقي مي ماند.با اين وجود، درمان ضد آندروژن با عوامل مختلف، از جمله مسدود كننده هاي گيرنده هاي آندروژن مانند استات سيپروترون و اسپيرونولاكتون، شده است با برخي از موفقيت در زنان استفاده مي شود.

درمان ضد آندروژن با فيناسترايد

نوع دوم 5α ردوكتاز يك آنزيم ، عمدتا در غده پروستات و در فوليكول هاي مو يافت مي شود ، كه تستوسترون به dihydrotestosterone.6 قوي تر تبديل مي كند فيناسترايد مهار نوع II 5α ردوكتاز كه تشكيل شده از دي هيدروتستوسترون را كاهش مي دهد و باعث كاهش عمل بيولوژيكي تستوسترون در بافت هدف مي شود . فيناسترايد براي اولين بار با دوز 5 ميلي گرم در روز در سال 1992 براي درمان هيپرتروفي خوش خيم پروستات در مردان مجاز شد. در سال 1998 فيناسترايد با دوز 1 ميلي گرم / روز (به عنوان Propecia® ) براي درمان ريزش مو در مردان الگوي مردانه مجاز شد. درمان طولاني مدت با فيناسترايد نشان داده است براي ايجاد ثبات ريزش مو در حدود 90 درصد از مردان و افزايش رشد مو در يك نيم تا دو سوم از men.7،8 استفاده از فيناسترايد براي الگوي زن ريزش مو، با اين حال، بحث برانگيز است.

 

 

 

پيشرفت هاي اخير در درك فيزيولوژي فوليكول مو و نقش آندروژن ها در رشد مو انسان وجود داشته است، اما نقش فيناسترايد در الگوي زن ريزش مو هنوز مورد بحث است، اين گزارشات گاهي با شكست و گاهي با موفقيت همراه است . برخي از زنان با زن الگوي ريزش مو ممكن است از فيناسترايد بهره مند شوند، هر چند درك بهتري از شرايط و تحقيقات بيشتر به دوز بهينه فيناسترايد و كه ممكن است كانديداهاي خوبي براي درمان باشد . فيناسترايد به خوبي در دوزهاي مختلف استفاده مي شود با چند عوارض جانبي ناشي از درمان متحمل مي شود.

 

امتياز كليدي

اين روشن است كه كه به احتمال زياد به پاسخ به درمان است.

دوز بهينه در زنان ناشناخته است. دوزهاي بالاتر از مردان ممكن است لازم باشد.

نتايج قابل توجه ممكن است 6 ماه يا بيشتر طول بكشد، و مانند مردان، اثرات بدون ادامه درمان پايدار نيست.

در دوره بارداري زنان فيناسترايد استفاده نمي كنند .

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.